1952 r. Wraz z zakończeniem II wojny światowej nastąpił okres odbudowy i powrotu do życia sprzed wybuchu wojny. Mieszkańcy powojennej Europy pragnęli luksusowego życia w nowej rzeczywistości. Ich oczekiwania chciał zaspokoić Mercedes-Benz modernizując swój mały, rodzinny samochód – model 170V (W136). Nowy model – 170S – stanowił przełom na rynku łącząc ze sobą cechy auta luksusowego, komfortowego, jak i samochodu dostarczającego emocjonujących wrażeń z jazdy. Model „S” był droższy, większy i lepiej wyposażony niż model „V” dlatego koncern postanowił nadać mu nowe oznaczenie -W191, natomiast wśród fanów marki zyskał miano „pierwszej klasy S”.Model W191 był pionierski również pod względem silnika. Obecnie silniki wysokoprężne są powszechne w samochodach osobowych, natomiast przed wojną były to silniki spotykane jedynie w samochodach ciężarowych i dostawczych. Daimler Benz zaprezentował w 1952 r. model 170 DS – Nowy typ, wyposażony w silnik Diesla 170 Da. Model ten sprzedawał się znacznie lepiej niż jego odpowiednik z silnikiem benzynowym ponieważ pozwalał kierowcy na kompromis pomiędzy dynamicznym i ekonomicznym stylem jazdy.
Silnik 1,7 Diesel
Moc 40 KM
Prędkość maksymalna 100 KM/H
Przyspieszenie 0-100 KM/H 56 sekund
Spalanie 6 litrów
Lata produkcji DS 1952-1953